E-Fatura

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın belirlediği standartlara uygun olarak geliştirilen e-Fatura çözümleri, faturaların dolaşımının dijital ortamda güvenle ve hızla gerçekleşmesini sağlıyor.

Mevzuata uyumluluk  

e-Fatura çözümleri, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın belirlediği standartlara uygun olarak UBL-TR standardında ve elektronik belge olarak düzenlenen faturaların, belirlenen veri aktarım protokolü aracılığı ile gönderen taraftan alıcı tarafa iletimini sağlıyor. Faturaların elektronik belge olarak düzenlenmesi, iletilmesi ve muhafaza ve ibraz edilmesine ilişkin yasal çerçeve doğrultusunda, e-Fatura ile düzenlenen faturalar, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip bulunuyor. Anonim, Limited, Gerçek ve Şahıs şirketi statüsünde bulunan mükellefler, e-Fatura uygulamasından yararlanabiliyor. 

Daha yüksek hız, daha düşük maliyet  

e-Fatura çözümleriyle faturalarını dijital ortama taşıyan işletmeler ödeme ve tahsilat süreçlerinde hız ve verimlilik artışı elde ediyor. Ayrıca kağıt faturaların basımı, gönderimi ve saklanması gibi işlemlerden kaynaklanan maliyetler de ortadan kalkıyor. 

Çevre dostu fatura süreçleri  

e-Fatura çözümleri, kağıt kullanımının sona ermesiyle sağlanan maliyet avantajına ek olarak çevre dostu bir uygulama da sunuyor. Faturaların elektronik ortama geçmesiyle birlikte işletmelerde kâğıt kullanımı azaltılıyor ve her yıl yüz binlerce ağacın kesilmesi önleniyor. 

Hızlı uygulama ve güvenli kullanım

e-Fatura çözümleri, fatura ve muhasebe süreçlerine önemli ölçüde hız kazandırmanın yanı sıra, elektronik ortamda kesilmiş ve arşivlenmiş faturalara da kolayca ulaşma imkanı veriyor. 

 

Kolay entegrasyon

e-Fatura uygulaması, standartlara uygun entegrasyon sayesinde Gelir İdaresi Başkanlığı'nın sistemine entegre oluyor ve böylece e-faturaların alım ve iletim işlemleri otomatize ediliyor. e-Fatura çözümleri aynı zamanda işletmelerde kullanılmakta olan diğer yazılımlar, sistemler ve işletmenin genel iş süreçlerine de kolayca entegre edilebiliyor. 

 

Sınırsız yetkilendirme

e-Fatura çözümlerinde sınırsız sayıda kullanıcıya yetkilendirme yapılabiliyor. Böylece, her kullanıcıya yetkisi dahilinde erişim imkanı veriliyor.  

 

Ödeme kaydedici cihaz maliyetinden tasarruf

Tüm satışlarında e-Fatura çözümünü kullanan işletmeler, ödeme kaydedici cihaz (ÖKC) kullanma zorunluluğu olmadığı için maliyet avantajı elde ediyor. 

E-FATURA NEDİR?

e-Fatura, veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen ve elektronik belge biçiminde düzenlenen, VUK gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasında dolaşımını güvenli ve sağlıklı bir biçimde sağlamak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından oluşturulan uygulamadır.

E-FATURA UYGULAMASI NEDİR?

e-Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen veri format ve standardında, elektronik belge olarak düzenlenen ve VUK gereğince, bir faturada yer alması gereken tüm bilgileri içeren elektronik uygulamadır. Satıcı ve alıcı arasında fatura dolaşımını güvenli ve sağlıklı bir biçimde gerçekleştirmek üzere, Gelir İdaresi Başkanlığı kontrolüne tabi olarak uygulanır.

KİMLER E-FATURA KULLANABİLİR?

Anonim, Limited, Gerçek ve Şahıs Şirketi statüsünde bulunan vergi mükellefi ticari kuruluşlar e-Fatura uygulamasından yararlanabilir.

E-FATURA ÇÖZÜMÜ NE TÜR AVANTAJLAR SAĞLAR?

e-Fatura çözümüyle faturalar elektronik ortama taşındığı için kağıt, baskı, posta ve arşivleme gibi maliyetler ve bunlara bağlı iş yükleri ortadan kalkar. Kağıt tüketimi minimum seviyeye indiği için her yıl yüz binlerce ağacın kesilmesi önlenmiş olur. Elektronik dağıtım sayesinde faturalama ve muhasebe süreçleri hızlanır, böylece zaman tasarrufu sağlanır. Gönderim süreçlerinin kolaylaşmasının yanı sıra, faturaların elektronik ortamda güvenli bir şekilde saklanmasıyla, fiziksel arşiv alanına duyulan ihtiyaç ortadan kalkar. Kesilmiş herhangi bir faturaya sonradan erişim ihtiyacı söz konusu olduğunda, ilgili fatura saniyeler içinde bulunabilir; fatura kaybı söz konusu olmaz. Diğer taraftan, faturaların hazırlanması sırasında anlık ve otomatik veri kaydı sayesinde hata oranı azalır.

E-FATURA ÇÖZÜMÜNÜ KULLANMAK İÇİN NELER YAPMALIYIM?

e-Fatura kullanmak isteyen bir işletme öncelikle Gelir İdaresi Başkanlığına yazılı başvuruda bulunur. Başvuru onaylandıktan sonra, ilgili Tüzel Kişiler için Mali Mühür Sertifikası alınır. Gerçek Kişiler için ise e-İmza'nın bulunması yeterlidir. (Gerçek Kişiler de isterlerse faturalarını mali mühür ile imzalayabilir.) Her kullanıcı, e-Fatura uygulaması üzerinde kendine ait bir kullanıcı hesabı oluşturmalıdır.

ELOGO ÖZEL ENTEGRATÖRLÜK HİZMETİ NEDİR?

eLogo Özel Entegratörlük Hizmeti; 7/24 aktif çalışan, hızlı ve güvenli bir sistem sağlar. Böylece, e-Fatura gönderme ve alma işlemleri teknik yeterliliğe sahip, Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan özel entegrasyon izni almış hizmet sağlayıcısı eLogo'nun bilgi işlem sistemi tarafından gerçekleştirilir.

E-FATURA İLE E-ARŞİV FATURA ARASINDAKİ FARK NEDİR?

e-Faturada, sadece sistemde kayıtlı kullanıcılara e-Fatura gönderilebilir ve alınabilir. e-Arşiv uygulamasında ise e-Fatura kapsamı dışında kalan, dolayısıyla bu uygulamadan yararlanmayan firma ve tüketicilere de e-Arşiv Fatura kesilebilir. Ayrıca ikinci nüshası elektronik olarak muhafaza ve ibraz edilebilir.

BÜTÜN MÜŞTERİLERİME E-FATURA GÖNDEREBİLİR MİYİM?

e-Fatura uygulaması, elektronik faturaların sadece bu sistem içindeki mükellefler arasında gönderilip alınmasına imkan tanır. Dolayısıyla, e-Fatura mükellefi olmayan müşterilere genel hükümler doğrultusunda kağıt fatura ya da e-Arşiv Fatura düzenlenmesi gerekmektedir.
Uyumlu Logo Çözümleri

Hizmetlerimizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için yasal mevzuata uygun çerezler kullanılır. Logo Yazılım VS Dijital sitemizi kullanarak bu çerezleri kabul etmiş olursunuz.

Teklif / Bilgi Alın